雖敗猶榮!梅西與C羅勵志語錄

2018/07/04
雖敗猶榮!梅西與C羅勵志語錄,看名人精彩語錄學英文

四年一次的世界盃足球賽正如火如荼的開打,許多平常沒在看足球的朋友,也一起熬夜看球賽。足球是精彩又難得的運動,踢進的每一球,都是所有隊員努力的貢獻,進球後的喝采更是百看不厭。

球星之所以為球星,除了精湛的球技之外,還擁有偉大的人格與意志。梅西與C羅,這兩位當代最偉大的球星,雖然無緣本次的世界盃,但是他們的為人處事哲學,是值得我們學習的。

梅西-離冠軍一步之遙的世界紀錄保持人

梅西無疑是目前球壇上最偉大的球員之一,他創造了幾乎不可能的世界紀錄。幫助巴塞隆納奪得六冠王寶座,單季最多進球數的世界紀錄保持人,歷史上首位得到5次金球獎的球員。很可惜的是本次世界盃以一分之差敗給法國,但仍然不減他的巨星風采,更難能可貴的是,他很謙虛,他渴望球隊勝利的心遠勝過個人的榮耀。

You have to fight to reach your dream. You have to sacrifice and work hard for it.
你必須為夢想奮戰,你必須為夢想犧牲和努力。

The best decisions aren't made with your mind, but with your instinct.
最好的決定不是靠你的腦,而是你的直覺。

Something deep in my character allows me to take the hits and get on with trying to win.
在我心深處某種特質使我經得起打擊,且持續努力嘗試獲勝。

There are more important things in life than winning or losing a game.
生命中有些事情比輸贏還重要。

A lion doesn't concern himself with the opinions of the sheep.
獅子不會理會羊對自己的評價。

You can overcome anything, if and only if you love something enough.
你可以克服所有的困難,只要那是你深愛的事情。

Sometimes you have to accept you can't win all the time.
有時你必須接受你並不是每次都能贏的事實。

Being a bit famous now gives me the opportunity to help people who really need it, especially children.
擁有一點名氣能讓我有機會去幫助需要的人,特別是小孩。

C羅-葡萄牙的活傳奇

C羅的輝煌紀錄自然不用多說,更值得我們學習的是,他投身公益不遺餘力,他身上沒有刺青,因為他每年都要捐血,而刺青的人一年內是不能捐血的。他能成為許多國際品牌的代言人不只是因為他的球技與外表,而是他好勝的決心與高貴的人格。

Your love makes me strong. Your hate makes me unstoppable.
你們的愛使我堅強,你們的厭惡讓我銳不可擋。

You'd better bring, cause I'll bring every I've got it.
你最好準備好,因為我會準備好一切。

We don't want to tell our dreams. We want to show them.
夢想不是說說而已,夢想是用來實現的。

Scoring goals is a great feeling, but the most important thing to me is that the team is successful – it doesn't matter who scores the goals as long as we're winning.
進球得分很棒,但對我最重要的事是團隊的成功─只要我們能獲勝,誰得分不重要。

Talent without working hard is nothing.
天賦沒有努力,一樣一事無成。

I've never tried to hide the fact that it is my intention to become the best.
我從不隱藏想要變成最好的意圖。

We should make the most of life, enjoy it because that's the way it is.
我們應該盡力生活、享受生活,因為生活本該如此。

真正的運動家精神,是不計輸贏,努力又謙卑。就像學英文,總是會遇到挫折,而克服後的喜悅,是無法言語的。

持續關注我們的文章,一起學習更多實用好玩的英文喔!
融入生活學英文,自然而然講英文!

線上諮詢 索取課表

線上諮詢